چک لیست بعد از اپلای

دسته بندی: لم اپلای

2020/12/11


اکنون که شما برای یک پروگرم در دانشگاه خارجی مورد علاقه خود پذیرفته شده اید، باید برای شروع زندگی دانشجویی جدید خود آماده شوید و یک سری مقدمات را انجام دهید. اگر برای ترم پاییز پذیرش گرفته اید، در حالی که منتظر هستید تابستان سپری شود، با این حال ممکن است بخواهید برای اطمینان از آمادگی لازم برای سفر خود، چک لیست بعد از اپلای ما را دنبال کنید. این که آیا شما قصد دارید در خارج از کشور برای مدت یک ماه، یک ترم، یک سال تحصیلی کامل یا یک مدرک کامل به تحصیل بپردازید، بسیار مهم است. لازم است که به چیزهای مهمی مثل ویزا و بیمه مسافرتی و موارد دیگری که نیاز به کاغذ بازی دارند، خوب توجه کنید و به موقع آنها را انجام دهید.

 

گرفتن پاسپورت

ما می دانیم که شما در یک کشور دیگر پذیرفته شده اید و بنابراین پاسپورت خود را فراموش نخواهید کرد. اما آنچه ممکن است در دوره تحصیل در خارج از کشور برای اطمینان از آن نیاز داشته باشید این است که آیا پاسپورت شما برای مدت زمان سفرتان معتبر خواهد بود یا خیر. در بسیاری از کشورها، برای اپلیکیشن های ویزا و موارد دیگر، شما نیاز به داشتن حداقل شش ماه اعتبار اضافی برای پاسپورت خود دارید که بیش از پایان دوره تحصیل شما است، بنابراین حتما اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حتما برای زمان تحصیلتان، به علاوه شش ماه اضافه تر، اعتبار دارد. اگر نیاز به تمدید پاسپورت خود دارید، مطمئن شوید که در اسرع وقت اقدام به انجام این کار می کنید تا از شروع دوره تحصیلی خود بدون پاسپورت با اعتبار کافی، جلوگیری کنید. مدت زمان پروسه تمدید اعتبار پاسپورت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما اغلب ممکن است شش هفته یا بیشتر طول بکشد. اگر قبل از تمدید پاسپورت صبر کنید تا به خارج از کشور بروید، باید با سفارت روبرو شوید، در صف بنشینید و حتی بیشتر از حد معمول فرم پر کنید! - آخرین چیزی که هنگام حضور در یک کشور جدید می خواهید!

 

ویزای دانشجویی

بسته به کشور مورد نظر خود، برای تحصیل در این کشور، لازم است تا مجوز ویزای دانشجویی را تهیه کنید تا در این کشور مجاز به تحصیل باشید. غالباً، اگر متقاضی دریافت مدرک کارشناسی در دانشگاه معتبر باشید، خود دانشگاه به روند ویزای دانشجویی شما کمک می کند. با این حال همیشه چنین نیست، بنابراین حتماً از مسئولین دانشگاه سوال کنید. اگر کمکی ارائه نشد، خودتان مستقیماً وارد کار شوید و برای ویزای دانشجویی خود درخواست بدهید. برای این کار شما باید با سفارت یا کنسولگری کشور محل تحصیل خود تماس بگیرید و ممکن است لازم باشد به عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی خود در یک قرار ملاقات شرکت کنید. در اینجا از شما خواسته می شود مدارکی مانند نامه پذیرش از دانشگاه، پاسپورت معتبر فوق الذکر، گواهی تمکن مالی، و بعضاً بلیت برگشت سفر به خانه در پایان تحصیل خود را به همراه داشته باشید.

 

امور مالی

هنگام در نظر گرفتن امور مالی خود، باید اطمینان حاصل کنید که برای مدت سفر خود پولی امن و قابل دسترسی دارید. حمل ارز محلی یک امر ضروری است، اما این نکته را بخاطر داشته باشید که نباید فقط به پول نقد اکتفا کنید و یا مقادیر زیادی پول نقد را به یکباره برداشت نکنید. برای تبدیل پول خود حتماً این کار را قبل از رسیدن به فرودگاه انجام دهید، چرا که معمولا در صرافی های فرودگاه نرخ ارز ممکن است گرانتر باشد. این کار اغلب از طریق بانک های محلی، آژانس های مسافرتی یا حتی یک ارائه دهنده آنلاین متخصص انجام می شود. برای به دست آوردن بهترین نرخ ها، وب سایت های مقایسه قیمت می توانند به شما کمک کنند. علاوه بر اینکه شما باید پول نقد به همراه خود داشته باشید، باید یک حساب بانکی نیز باز کنید که بتوانید با کارت نقدی یا کارت اعتباری، از طریق خود پردازهای محلی یا شعبه بانک بین المللی به خارج از کشور دسترسی پیدا کنید. بیشتر بانک های بزرگ در سطح بین المللی شناخته شده اند، اما هر بار که پول خود را برداشت می کنید یا با کارت خود پرداخت می کنید، غالباً هزینه کمی از شما دریافت می شود. مطمئن شوید که کارت شما برای مدت زمان سفرتان اعتبار داشته باشد و قبل از سفرهای خود، مطمئن شوید که بانک شما از سفرهای شما اطلاع دارد تا مطمئن شود کارت شما مسدود نشده است. اکنون که می دانید چگونه می خواهید به پول خود در حالی که در یک کشور دیگر هستید دسترسی پیدا کنید، بهتر است که آن را عاقلانه خرج کنید؛ با صرفه جویی در هزینه های خود از طریق پس انداز شخصی، وام دانشجویی، بورس تحصیلی یا درآمد از محل کار نیمه وقت. داشتن پس انداز یکی از بهترین و سخت ترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از بی پول ماندن در پایان هر ترم دانشگاه، انجام دهید. قبل از سفر، لیستی از هزینه های احتمالی تهیه کنید، از جمله هزینه های اقامت گرفته تا غذا و سرگرمی روزانه. حساب کنید که هر هفته با چه مبلغی می توانید زندگی کنید و اگر این مبلغ کافی نیست، کاهش موارد غیر ضروری یا تحقیق در مورد گزینه های بیشتر تامین مالی را در نظر بگیرید.

 

بورسیه های تحصیلی دانشجویان بین المللی

اگر بحث در مورد امور مالی شما را نگران کرده است، بهتر است با مراجعه به انواع بورسیه های دانشجویان بین المللی بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت بودجه اضافی برای تحصیل خود هستید یا خیر. در درجه اول، حتما به وب سایت دانشگاه جدید خود سر بزنید، در آنجا شما می توانید اطلاعات مربوط به اکثر بورس های تحصیلی، اسکالرشیپ ها و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی را پیدا کنید. بسیاری از این بورسیه ها و جوایز موضوعی و / یا مبتنی بر نیاز هستند و گاهی اوقات منحصر به دانشجویان با موفقیت بالا یا اقلیت ها تعلق می گیرد. اگر دانشگاه شما چیزی را که واجد شرایط آن هستید ارائه نمی دهد، گزینه های مختلف بورس های تحصیلی و کمک هزینه های مالی موسسات خصوصی و خارج از دانشگاه را نیز چک کنید. شرکت هایی مانند بورس های تحصیلی بین المللی لیست های کاملی از بورسیه های دانشجویی با بودجه بین المللی را در سراسر جهان ارائه می دهند. تقریبا نزدیک به تمام دانشجویان بین المللی برای بورسیه های دانشجویی درخواست می دهند، بنابراین قبل از رفتن به دانشگاه مقصد حتما در مورد بورس های تحصیلی تحقیق کنید. شما باید سخت روی اپلیکیشن خود کار کنید و به ددلاین های اپلیکیشن ها بسیار توجه کنید. برای اطلاعات جزئی درمورد بورسیه های تحصیلی مختلف، صفحه بورس تحصیلی اپلای پلاس برای دانشجویان بین المللی را حتما چک کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست بورسیه ها، کلیک کنید.

 

کارت شناسایی بین المللی دانشجویی (ISIC)

کارت شناسایی بین المللی دانشجویی باید در چک لیست هر دانشجوی بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور باشد، زیرا تخفیف هایی را برای محصولات و خدمات در سراسر جهان ارائه می دهد. به صورت آنلاین بررسی کنید که آیا کارت شناسایی دانشجویان بین المللی برای شما مفید است یا خیر، و تخفیف های حمل و نقل عمومی، بیمه مسافرتی، کارت های تماس بین المللی و تعدادی چیز مفید دیگر از تعمیرات تلفن گرفته تا تورهای Segway را کشف کنید! کنفدراسیون بین المللی سفر دانشجویی، سازمانی که کارت شناسایی بین المللی دانشجویی (ISIC) را در اختیار دارد، دفاتر زیادی در 106 کشور جهان دارد و می تواند در مورد بسیاری از مسائل مربوط به سفر که ممکن است به عنوان یک دانشجوی بین المللی با آن روبرو شوید، به شما کمک کند.

 

بیمه سفر

ممکن است فقط به نظر یک هزینه غیرضروری باشد، اما در واقع  بیمه مسافرتی بسیار هم ضروری است. در صورتی که اتفاقی که در طول تحصیل برای شما پیش بیاید، بیمه مسافرتی با پرداخت کم و یکبار پرداخت، شما را تحت پوشش قرار خواهد داد و با اینکار شما اطمینان حاصل خواهید کرد که پس انداز زندگی خود را صرف ویزیت پزشک و موارد درمانی نمی کنید. ! در بسیاری از کشورها، بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی نیز یکی از الزامات است و ممکن است از شما بخواهند اثبات کنید که پوشش کافی دارید.

 

چک آپ پزشکی

اطمینان حاصل کنید که قبل از ترک خانه از سلامت کامل خود برخوردار هستید، عاقلانه است که برای معاینه پزشکی کامل به پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید که تمام واکسن های مورد نیاز برای مقصد تحصیلی خود را انجام داده اید. برای بسیاری از کشورها، این واکسیناسیون ها قیمت بالایی دارند، اما قبل از هرچیز اطمینان حاصل کنید که رفتن به پزشک کاملاً ضروری است یا نه. اگر در حین دور بودن به مراقبت مداوم نیاز داشتید، مطمئن شوید که پزشک نسخه ای از سوابق پزشکی شما را به خارج از کشور ارسال کرده است. نسخه های خارجی همیشه مورد احترام نیستند بنابراین توصیه می شود که قبل از تمام شدن داروی خود وقت اضافی برای جمع آوری نسخه خود داشته باشید.

 

یادگیری زبان

اگر تحصیل در خارج از کشوری را انتخاب کرده اید که در آن اکثر مردم به زبان محلی غیر از انگلیسی صحبت می کنند، ترس نداشته باشید! اغلب، در بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین بیشتر آسیا متوجه خواهید شد که مردم محلی حداقل کمی انگلیسی صحبت می کنند. صرف نظر از این، قبل از سفر باید برخی از دروس را به زبان انگلیسی بگذرانید تا بتوانید با فرهنگ تحصیل در خارج از کشور تعامل کامل داشته باشید و خود را در آن غوطه ور کنید. امروزه برنامه های کاربردی زیادی مانند Duolingo روش های جامع یادگیری زبان را برای شما ارائه می دهند تا بتوانید با ترکیبی از گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن، سطح زبان خود را به مرحله خوبی برسانید.

 

سفر

در وهله اول، مهمترین گزینه در چک لیست هر دانشجویی که می خواهد در خارج از کشور ادامه تحصیل بدهد، باید دانش شما باشد تا بتوانید در کشور جدید خود گشت و گذار کنید و فرهنگ آن را بشناسید. برای اینکه بتوانید با بودجه کم و معینی سفر کنید، نه تنها باید بلیط های اولیه خود را چند ماه قبل از سفر رزرو کنید، بلکه بهتر است در مورد برنامه های کاربردی موجود در کشور مقصد (مانند اپلیکیشن های خرید اینترنتی، تاکسی آنلاین و ...) نیز تحقیق کنید تا پس از رسیدن، بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید. اینترنت ابزاری عالی برای این امر است که به شما امکان مقایسه قیمت حمل و نقل و بسیاری از موارد دیگر در سراسر جهان را می دهد. اگر قصد سفر زیاد با قطار یا مترو را داشته باشید، خرید کارت مترو و اتوبوس بسیار مفید خواهد بود. خرید معاملات از این قبیل قبل از خروج از کشور مبدا، به شما اطمینان می دهد که مجبور نیستید پول سفر خود را به یکباره خرج کنید. با این حال همیشه مطمئن شوید که فقط آنچه را که قطعاً به آن احتیاج دارید خریداری می کنید!


دیدگاه کاربران